Nowoczesny i bezpieczny tunel

Południowej Obwodnicy Warszawy

Wasko było jednym z kluczowych podwykonawców budowy tunelu południowej obwodnicy Warszawy. Tunel pod Ursynowem to najdłuższy tego typu obiekt w Polsce jego długość wynosi 2335m. Nad bezpieczeństwem w tunelu na bieżąco reagują nowoczesne systemy zrealizowane przez Wasko:

  • System zarządzania tunelem SZT (automatyka tunelowa)
  • System CCTV – 134 kamery (kamery szybkoobrotowe, kamery stałopozycyjne, kamery automatycznej detekcji zdarzeń)
  • System detekcji pożaru i wentylacji
  • Centrala strażaka + centrala systemu SSP
  • Instalacje światłowodowe wewnątrz tunelu i te łączące budynki techniczne wraz z systemem z
    zarządzania budynkiem BMS
  • System SOS i System nagłośnienia
  • System pomiaru jakości powietrza i jego prędkości
  • System radiokomunikacji wraz z posadowieniem wieży radiowej
  • System kontroli dostępu SKD
  • System sygnalizacji włamania i napadu SSWIN
  • System zapór drogowych
  • Detektory Radarowe
  • Sygnalizatory świetlne
  • Pomieszczenia techniczne w przejściach awaryjnych
  • Stanowisko SCADA w pomieszczeniu dyspozytorni
  • Ściana wizyjna służącą do podglądu: obrazu z kamer, SCADY oraz urządzeń wyposażenia tunelu.

Oraz znaki zmiennej treści w tym między innymi 37 znaków na objeździe Warszawy oraz 10 znaków VMS i 20 znaków PVMS na odcinku S2 przed i za tunelem oraz znaki systemu odladzania.

Całość składa się w przedsięwzięcie inżynieryjne którego efektem jest nowoczesny i bezpieczny tunel Południowej Obwodnicy Warszawy.

Firma Wasko równolegle realizuje prace przy kolejnych czterech tunelach realizowanym przed GDDIKA (cała nazwa) na terenie Polski to jest :

  • Tunel S7 Rabka (Zakopianka)
  • Tunel S3 Świnoujście (Przeprawa pod Świną)
  • Tunel S52 Kraków (Fragment północnej obwodnicy)
  • Tunel S1 Węgierska Górka (Ostatni fragment drogi S1 łączącej Bałtyk z południem Europy
    w korytarzu Transeuropejskiej Sieci Transportowej.
Tunel na S2 Warszawa Ursynów