Czym jest NEDAPS TELCO?
Narzędzie dla operatorów telekomunikacyjnych
Wieloletnie doświadczenie WASKO w realizacjach dla największych operatorów telekomunikacyjnych, zaowocowało stworzeniem platformy zaprojektowanej z myślą o potrzebach i oczekiwaniach operatorów oraz dostawców usług internetowych.
NEDAPS TELCO to narzędzie ułatwiające i usprawniające zarządzanie rozbudowanym środowiskiem telekomunikacyjnym. Nasze rozwiązanie służy do zarządzania środowiskiem, w skład którego wchodzi wiele wysokospecjalizowanych systemów i urządzeń realizujących specyficzne zadania oraz zapewniających zaawansowane funkcjonalności techniczne. Integruje je, w celu zapewnienia efektywnej wymiany informacji i skoordynowania ich wzajemnych interakcji.
Konfiguracja urządzeń i usług
end-to-end
Orkiestracja usług
i zasobów
Service provisioning
Zarządzanie konfiguracją
Mediacja danych
ZeroTouch Provisioning
Optymalizacja wykorzystania posiadanych zasobów technicznych
Optymalizacja zużycia energii elektrycznej (Green IT)
Inwentoryka
Możliwości NEDAPS TELCO
Orkiestracja i automatyzacja w branży telekomunikacyjnej
Automatyzacja i orkiestracja zadań w branży telekomunikacyjnej to szybsze wprowadzenie nowych rozwiązań technologicznych oraz lepsze wykorzystanie istniejącej infrastruktury i jej możliwości, co przekłada się na wyższą jakość usług świadczonych klientom.
NEDAPS TELCO to krok w tym kierunku. Nasze rozwiązanie sprawdzi się zarówno jako narzędzie do automatyzacji prostych zadań czy konfiguracji, jak i orkiestracji skomplikowanych procesów obejmujących wiele domen i technologii. NEDAPS TELCO umożliwia ich kompleksową realizację na wszystkich urządzeniach i systemach zapewniając dostarczanie usługi od początku do końca (ang. end-to-end).
Sposób działania NEDAPS TELCO
Niezależne rozwiązanie
NEDAPS TELCO komunikuje się z elementami infrastruktury IT: urządzeniami, systemami, platformami usługowymi, bazami danych, wirtualizatorami za pomocą standardowych protokołów. Dzięki temu nasze autorskie rozwiązanie jest niezależne od ich producentów, a także umożliwia łatwe i szybkie dodawanie nowych elementów IT w momencie, gdy pojawią się one w infrastrukturze operatora.
Korzyści biznesowe
Dlaczego klienci doceniają nasze rozwiązanie?
Szybsze wprowadzanie nowych usług i modyfikacji już dostarczanych dzięki znaczącemu skróceniu czasu realizacji zadań i procesów (ang. time to market)
Ograniczenie kosztów inwestycyjnych (CAPEX) dzięki elastyczności systemu pozwalającej na szybkie wprowadzanie nowych rozwiązań do sieci operatora
Istotne zmniejszenie kosztów operacyjnych (OPEX) dzięki lepszemu wykorzystaniu posiadanych zasobów i minimalizacji zaangażowania wysoko wykwalifikowanej kadry specjalistów
Zwiększenie satysfakcji abonentów, którzy są obsługiwani lepiej i szybciej, co przekłada się na minimalizację współczynnika odejść klientów (ang. churn)
Korzyści operacyjne
Poznaj zalety NEDAPS TELCO
Automatyczne konfigurowanie usług w środowisku składającym się z urządzeń i systemów pochodzących od różnych producentów (ang. end-to-end provisioning)
Odciążenie wysoko wykwalifikowanych specjalistów, z ręcznego konfigurowania urządzeń i systemów w celu zapewnienia usług klientom
Znacząca poprawa efektywności dzięki optymalnemu wykorzystaniu systemów i urządzeń
Umożliwienie klientom samodzielnego decydowania o typie uruchomionych usług (ang. self provisioning)
Możliwość realizacji automatycznego ładowania konfiguracji startowych urządzeń klienckich pochodzących od różnych producentów
Możliwość proaktywnego reagowania na pojawiające się oznaki przyszłych problemów
Bieżąca wiedza o aktualnym wykorzystaniu zasobów i ich obciążeniu (ang. real-time inventory)
Orkiestracja funkcjonowania całej infrastruktury IT
Wsparcie działań DevOps
Wyeliminowanie błędów ludzkich
Funkcjonalność platformy NEDAPS
Proste zarządzanie
Konfigurowalność
Łatwe odwzorowanie logiki biznesowej, konfiguracji oraz operacji realizowanych przez klienta
Bezagentowość
Brak konieczności instalowania dodatkowego oprogramowania
na urządzeniach i systemach,
z którymi NEDAPS współpracuje
Harmonogramowanie
Wykonywanie zadań jednorazowo
o określonej porze, cyklicznie według harmonogramu lub na skutek określonego zdarzenia
Piaskownica
Przygotowane algorytmy mogą być przetestowane we wbudowanym symulatorze działania.
Bezpieczeństwo
Zaawansowane zarządzanie uprawnieniami dostępów
użytkowników
Tryb wsadowy
Możliwość hurtowego (masowego) wykonywania zadań
Kompatybilność
Zgodność ze standardami oraz interfejsami integracyjnymi
Inwentoryka
Własna podręczna baza danych inwentorycznych
Dla kogo przeznaczony jest system NEDAPS?
Platforma automatyzująca w Twojej firmie
NEDAPS sprawdzi się w dowolnej firmie, która posiada rozległą infrastrukturę złożoną z różnorodnych urządzeń oraz systemów wielu producentów, wymagającą częstych modyfikacji związanych z usługami świadczonymi dla klientów zewnętrznych i tych realizowanych wewnątrz przedsiębiorstwa.
NEDAPS można wprowadzić przy biznesowych procesach związanych z wdrożeniem innowacji, których wprowadzenie wpłynie na rozwój organizacji. Z powodzeniem sprawdzi się również przy operacyjnych procesach biznesowych, związanych z bieżącą działalnością firmy oraz procesach posprzedażowych, obejmujących obsługę świadczonych usług.
- Skrócenie czasu wprowadzania nowych usług (ang. Time To Market)
- Optymalizacja wymiany informacji między różnymi systemami, platformami i urządzeniami
- Obsługa plików wsadowych i weryfikacja poprawności
- Organizowanie procesów w pakiety usług, w celu łatwiejszego zarządzania
- Jednolita baza danych obiektów (produktów, usług, sprzętu) z dokładnym opisem
- Automatyzacja rutynowych czynności administracyjnych i konfiguracyjnych
- Synchronizacja danych z różnych systemów
- Obsługa zgłoszeń serwisowych i monitoring postępu prac
- Zarządzanie procesami bezpieczeństwa infrastruktury teleinformatycznej
- Zarządzanie systemami IT, zasobami sieci, aplikacjami
- Automatyzacja procesów dostarczania usług (provisioning)
- Harmonogramowanie zadań w wbudowanym kalendarzu
- Optymalizacja kosztów inwestycyjnych (CAPEX) oraz operacyjnych (OPEX)
- Rekomendowane działania przy wsparciu decyzji w czasie rzeczywistym
- Wzbogacenie profili klientów poprzez agregowanie informacji z otwartych źródeł
- Kompleksowe, wieloetapowe, wieloorganizacyjne zarządzanie kampanią z zaawansowanymi możliwościami kolejkowania, trasowania i eskalacji
- Mechanizmy komunikacji i powiadamiania użytkownika
- Automatyzacja centrum obsługi klienta i procesów sprzedaży usług
Case Study
NEDAPS w praktyce
Zachęcamy do zapoznania się przykładowym zadaniem realizowanym na naszej platformie.
Materiał przedstawia odzyskanie nazwy, modelu i wersji systemu operacyjnego przełącznika Juniper serii EX3400 o adresie IP 172.23.30.103. Ukazany został cały proces, począwszy od przygotowania schematu w modelerze, poprzez konfigurację środowiska, do sprawdzenia rezultatu wykonanej operacji.
Dostępne wersje