Czym jest NEDAPS IDM?
Zarządzanie tożsamością i dostępem w firmach
NEDAPS IDM to wyspecjalizowane narzędzie, które pozwala zautomatyzować i usystematyzować proces zarządzania bezpieczeństwem w firmie. System daje możliwość zarządzania uprawnieniami pracowników: nadawana, modyfikowania, tymczasowego blokowania oraz odbierania. Dodatkowo daje możliwość zautomatyzowania tych procesów, co w efekcie prowadzi do bardziej precyzyjnego zarządzana dostępem.
NEDAPS IDM to nasze autorskie rozwiązanie, które pozwala podnieść poziom bezpieczeństwa teleinformatycznego w Twojej organizacji. Posiada przyjazny w obsłudze interfejs graficzny, który dostępny jest w dwóch wersjach językowych – w wersji polskiej oraz angielskiej.
Sposób działania NEDAPS IDM
System dostosowany do indywidualnych potrzeb
System oparty jest o modele budowane dla poszczególnych usług, uwzględniające specyfikę integrowanych systemów. Modele te możemy modyfikować i dostosować do indywidualnych potrzeb i oczekiwań Klienta.
IDM może zostać zintegrowany z innymi systemami w zakresie interfejsu udostępnianego przez dany system. Jego działanie nie wymaga konieczności instalacji agentów dla integrowanych systemów.
Nasz system oferuje także opcję wyeksportowania informacji o zatrudnionych pracownikach. Dzięki możliwości zapisu chronologicznego przydzielanych dostępów, NEDAPS IDM może być wykorzystywany jako aplikacja wspomagająca przeprowadzanie audytów.
Korzyści
Bezpieczeństwo i wydajność
Wspieranie ochrony aplikacji i danych przed nieautoryzowanym dostępem
Możliwość współpracy z innymi systemami bezpieczeństwa (np. SIEM)
Optymalizacja czasu pracy poprzez skrócenie czasu operacji oraz proste i wygodne zarządzanie systemem
Zapobieganie niebezpiecznym sytuacjom braku korelacji pomiędzy rolą pracownika w przedsiębiorstwie, a zakresem jego uprawnień
Zapobieganie błędom w przyznawaniu uprawnień, w szczególności pozostawieniu uprawnień zwalnianym pracownikom
Kontrola przyznanych uprawnień oraz możliwość weryfikacji polityk bezpieczeństwa firmy związanych z dostępami do systemów
Funkcjonalność platformy NEDAPS
Proste zarządzanie
Konfigurowalność
Łatwe odwzorowanie logiki biznesowej, konfiguracji oraz operacji realizowanych przez klienta
Bezagentowość
Brak konieczności instalowania dodatkowego oprogramowania
na urządzeniach i systemach,
z którymi NEDAPS współpracuje
Harmonogramowanie
Wykonywanie zadań jednorazowo
o określonej porze, cyklicznie według harmonogramu lub na skutek określonego zdarzenia
Piaskownica
Przygotowane algorytmy mogą być przetestowane we wbudowanym symulatorze działania.
Bezpieczeństwo
Zaawansowane zarządzanie uprawnieniami dostępów
użytkowników
Tryb wsadowy
Możliwość hurtowego (masowego) wykonywania zadań
Kompatybilność
Zgodność ze standardami oraz interfejsami integracyjnymi
Inwentoryka
Własna podręczna baza danych inwentorycznych
Przeznaczenie systemu NEDAPS
Platforma automatyzująca w Twojej firmie
NEDAPS sprawdzi się w dowolnej firmie, która posiada rozległą infrastrukturę złożoną z różnorodnych urządzeń oraz systemów wielu producentów, wymagającą częstych modyfikacji związanych z usługami świadczonymi dla klientów zewnętrznych i tych realizowanych wewnątrz przedsiębiorstwa.
NEDAPS można wprowadzić przy biznesowych procesach związanych z wdrożeniem innowacji, których wprowadzenie wpłynie na rozwój organizacji. Z powodzeniem sprawdzi się również przy operacyjnych procesach biznesowych, związanych z bieżącą działalnością firmy oraz procesach posprzedażowych, obejmujących obsługę świadczonych usług.
- Skrócenie czasu wprowadzania nowych usług (ang. Time To Market)
- Optymalizacja wymiany informacji między różnymi systemami, platformami i urządzeniami
- Obsługa plików wsadowych i weryfikacja poprawności
- Organizowanie procesów w pakiety usług, w celu łatwiejszego zarządzania
- Jednolita baza danych obiektów (produktów, usług, sprzętu) z dokładnym opisem
- Automatyzacja rutynowych czynności administracyjnych i konfiguracyjnych
- Synchronizacja danych z różnych systemów
- Obsługa zgłoszeń serwisowych i monitoring postępu prac
- Zarządzanie procesami bezpieczeństwa infrastruktury teleinformatycznej
- Zarządzanie systemami IT, zasobami sieci, aplikacjami
- Automatyzacja procesów dostarczania usług (provisioning)
- Harmonogramowanie zadań w wbudowanym kalendarzu
- Optymalizacja kosztów inwestycyjnych (CAPEX) oraz operacyjnych (OPEX)
- Rekomendowane działania przy wsparciu decyzji w czasie rzeczywistym
- Wzbogacenie profili klientów poprzez agregowanie informacji z otwartych źródeł
- Kompleksowe, wieloetapowe, wieloorganizacyjne zarządzanie kampanią z zaawansowanymi możliwościami kolejkowania, trasowania i eskalacji
- Mechanizmy komunikacji i powiadamiania użytkownika
- Automatyzacja centrum obsługi klienta i procesów sprzedaży usług
Co warto wiedzieć? Sprawdź najnowsze wpisy
Dobre praktyki w zarządzaniu uprawnieniami pracowników
Dobre praktyki to te, które generują konkretne i korzystne efekty, jednocześnie posiadając potencjał innowacyjny. Są trwałe, powtarzalne i zdolne do zastosowania w analogicznych warunkach, zarówno w innym miejscu, jak i przez inne podmioty.
Czytaj więcej
System zarządzania tożsamością
W tym artykule przyjrzymy się tematowi zarządzania uprawnieniami pracowników, najlepszym praktykom, technologiom i narzędziom, a także dowiemy się, dlaczego warto wdrożyć rozwiązania typu Identity Management (IDM).
Czytaj więcej
IoT (Internet rzeczy) – znaczenie i możliwości
IoT to skrót od angielskiego „Internet of Things” i w powszechnym użyciu tłumaczy się go dosłownie, jako Internet Rzeczy. Koncepcja ta jest obecnie bardzo popularna. Tak bardzo, że wręcz można spotkać przykłady jej zastosowania np. idąc przez ulicę.
Czytaj więcej