Nowoczesny i bezpieczny tunel
Wasko było jednym z kluczowych podwykonawców budowy tunelu południowej obwodnicy Warszawy. Tunel pod Ursynowem to najdłuższy tego typu obiekt w Polsce jego długość wynosi 2335m. Nad bezpieczeństwem w tunelu na bieżąco reagują nowoczesne systemy zrealizowane przez Wasko:
- System zarządzania tunelem SZT (automatyka tunelowa)
- System CCTV – 134 kamery (kamery szybkoobrotowe, kamery stałopozycyjne, kamery automatycznej detekcji zdarzeń)
- System detekcji pożaru i wentylacji
- Centrala strażaka + centrala systemu SSP
- Instalacje światłowodowe wewnątrz tunelu i te łączące budynki techniczne wraz z systemem z
zarządzania budynkiem BMS
- System SOS i System nagłośnienia
- System pomiaru jakości powietrza i jego prędkości
- System radiokomunikacji wraz z posadowieniem wieży radiowej
- System kontroli dostępu SKD
- System sygnalizacji włamania i napadu SSWIN
- System zapór drogowych
- Detektory Radarowe
- Sygnalizatory świetlne
- Pomieszczenia techniczne w przejściach awaryjnych
- Stanowisko SCADA w pomieszczeniu dyspozytorni
- Ściana wizyjna służącą do podglądu: obrazu z kamer, SCADY oraz urządzeń wyposażenia tunelu.
Oraz znaki zmiennej treści w tym między innymi 37 znaków na objeździe Warszawy oraz 10 znaków VMS i 20 znaków PVMS na odcinku S2 przed i za tunelem oraz znaki systemu odladzania.
Całość składa się w przedsięwzięcie inżynieryjne którego efektem jest nowoczesny i bezpieczny tunel Południowej Obwodnicy Warszawy.
Firma Wasko równolegle realizuje prace przy kolejnych czterech tunelach realizowanym przed GDDIKA (cała nazwa) na terenie Polski to jest :
- Tunel S7 Rabka (Zakopianka)
- Tunel S3 Świnoujście (Przeprawa pod Świną)
- Tunel S52 Kraków (Fragment północnej obwodnicy)
- Tunel S1 Węgierska Górka (Ostatni fragment drogi S1 łączącej Bałtyk z południem Europy
w korytarzu Transeuropejskiej Sieci Transportowej.