Ta strona wykorzystuje w celach statystycznych mechanizm cookies (tzw. ciasteczek). Dalsze korzystanie z serwisu oznacza, że pliki cookies będą zapisywane w pamięci urządzenia. W konfiguracji przeglądarki można zmienić ustawienia dotyczące obsługi tych plików.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.

Przeznaczenie

System SYZAR  jest nowoczesnym systemem informatycznym, którego podstawowym zadaniem jest integracja urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, takich jak: urządzenia sterowania, pomiaru, monitorowania i nadzoru.

Stworzona w ten sposób platforma pozwala na uzyskanie maksymalnej synergii pomiędzy zastosowanymi rozwiązaniami, zapewniając jednocześnie bezpieczeństwo wymagane w systemach zarządzania ruchem.

 

 

 

 

Architektura systemu została oparta o wytyczne GDDKiA dla Krajowego Systemu Zarządzania Ruchem i jest zgodna z architekturą FRAME dla Inteligentnych Systemów Transportowych. System o takiej architekturze jest przygotowany do dalszej integracji z Krajowym Systemem Zarządzania Ruchem, miejskimi systemami zarządzania ruchem, systemami zarządzania transportem zbiorowym, systemami planowania podróży itp. Jest także gotowy do wdrożenia kooperatywnych systemów zarządzania w oparciu o technologię v2x (vehicle to exchange – komunikacja pomiędzy pojazdami i infrastrukturą).

SYZAR przeznaczony jest dla zarządców dróg międzymiastowych i autostrad, którzy zamierzają podnieść efektywność zarządzania ruchem w sytuacjach zagrożenia jego płynności na skutek zdarzeń losowych, niekorzystnych warunków atmosferycznych lub zdarzeń drogowych.

Bez nazwy1-1

Bez nazwy1-1

Zastosowanie

System SYZAR to integrująca podsystemy aplikacja, której głównymi funkcjami są:

  • przesyłanie informacji bezpośrednio do kierowców za pomocą tablic i znaków o zmiennej treści oraz nadzór nad pracą tych urządzeń,
  • zarządzanie pasami ruchu oraz prędkością pojazdów za pomocą sygnalizatorów, tablic i znaków o zmiennej treści oraz nadzór nad pracą tych urządzeń,
  • zbieranie informacji meteorologicznych ze stacji pomiarowych oraz automatyczne informowanie administratorów infrastruktury drogowej o niekorzystnych warunkach atmosferycznych, a także wykorzystanie znaków i tablic o zmiennej treści oraz portali informacyjnych do ostrzegania użytkowników dróg,

 

 

 

  • zbieranie informacji z punktów klasyfikacji pojazdów, pomiaru prędkości i natężenia ruchu oraz analiza zebranych danych,
  • automatyczne wykrywanie incydentów drogowych (np. jazdy pod prąd, zatoru, zatrzymania pojazdu) oraz nadzór nad pracą urządzeń nadzoru wizyjnego,
  • informowanie podróżnych o warunkach drogowych za pomocą różnych kanałów informacyjnych (źródło RDS, aplikacja mobilna, portal informacyjny),
  • wsparcie zespołów bieżącego utrzymywania infrastruktury drogowej,
  • wsparcie planowania remontów infrastruktury drogowej,
  • udostępnianie danych pomiarowych innym podmiotom.

 

Bez nazwy1-1

Pobierz folder