Ta strona wykorzystuje w celach statystycznych mechanizm cookies (tzw. ciasteczek). Dalsze korzystanie z serwisu oznacza, że pliki cookies będą zapisywane w pamięci urządzenia. W konfiguracji przeglądarki można zmienić ustawienia dotyczące obsługi tych plików.
Dowiedz się więcej o naszej Polityce prywatnościNie pokazuj więcej tego komunikatu.

Usługa outsourcing IT skierowana jest dla podmiotów, które nie chcą budować własnych działów IT lub stawiają własnym zespołom wymagania wykraczające poza ich kompetencje.

WASKO S.A. zatrudnia specjalistów z różnych dziedzin IT, tj. technologii serwerowych, sieciowych, bazodanowych, systemów operacyjnych, archiwizacji, kopii zapasowych (backupu), aplikacji wspomagających procesy biznesowe. Nasi specjaliści są angażowani do wspierania klientów w ich codziennych problemach związanych z szeroko rozumianą informatyką oraz IT.

 

Co to jest outsourcing IT

Outsourcing IT jest usługą polegającą na wykorzystywaniu zasobów i specjalistów z zewnętrznej firmy, którzy taniej i efektywniej zrealizują pełną obsługę określonych procesów w przedsiębiorstwie.

Kompleksowa opieka IT wymaga stworzenia w firmie kompetentnego zespołu, składającego się z wielu inżynierów posiadających wiedzę specjalistyczną z zakresu różnych obszarów i technologii. Pociąga to za sobą wysokie koszty organizacyjne związane z zatrudnieniem i utrzymanie grupy specjalistów. Dla wielu przedsiębiorstw najsensowniejszym rozwiązaniem jest powierzenie opieki na własną infrastrukturą IT specjalistom z firmy zewnętrznej.

 

Obsługa informatyczna firm

Bardzo dużym zainteresowaniem cieszy się obecnie obsługa informatyczna firm, znana pod nazwą Outsourcing IT.  Outsourcing IT rozwiązuje najbardziej palące problemy przedsiębiorstw dzięki zapewnieniu ciągłości działania środowisk IT oraz dostępu do zespołu wysoko wykwalifikowanych specjalistów WASKO, posiadających wiedzę i doświadczenie potwierdzone certyfikatami z zakresu obsługiwanych technologii i rozwiązań.

 

Outsourcing IT dwa modele współpracy:

Oferujemy dwa modele współpracy

  1. zlecenie wykonania zadań w siedzibie klienta lub zdalnie, zgodnie z przyjętym sposobem rozliczania (np. na podstawie stawki za godzinę pracy specjalisty bądź na podstawie kosztorysu)
  2. skierowanie specjalisty do pracy w siedzibie Klienta lub zdalnie na z góry określony czas (np. pół etatu przez miesiąc, pełny etat przez pół roku lub do zakończenia projektu)

Model finansowania usługi jest zależny od podpisanej umowy. WASKO S.A. podchodzi bardzo elastycznie do ustaleń warunków współpracy, dopasowując model rozliczania do potrzeb klienta. W zależności od zakresu prac do wykonania oraz czasu przewidzianego na realizację, można rozróżnić kilka opcji:

  • Stały abonament miesięczny – stała ryczałtowa opłata za konkretne usługi lub wynajem specjalistów.
  • Dodatkowa opłata za usługi spoza katalogu objętego stałym abonamentem miesięcznym.
  • Jednorazowa opłata za wykonanie konkretnych zadań w określonym czasie przez zdefiniowaną grupę specjalistów (np. w ramach projektu u klienta).
  • Rozliczenie na podstawie uzgodnionej stawki godzinowej wg realnie przepracowanego czasu.

Rodzaje usług

Serwis i utrzymanie wdrożonych systemów informatycznych

Usługa dotyczy kompleksowej opieki powdrożeniowej dla systemów wdrożonych zarówno przez WASKO S.A. jak i inne podmioty. Warunkiem objęcia usługą systemów wdrożonych przez inne podmioty jest przeprowadzenie audytu lub wykonanie ankiety, której wynikiem będzie opracowanie listy zgodności z kompetencjami WASKO S.A.

Serwis i utrzymanie sprzętu komputerowego i peryferyjnego

W skład usługi wchodzą:

  • diagnoza sprzętu komputerowego
  • ekspertyza serwisowa
  • serwis realizowany zdalnie oraz lokalnie u klienta – w miejscu instalacji urządzenia
  • okresowe konserwacje i przeglądy urządzeń

Outsourcing usług

Usługa obejmuje:

  • dozór prawidłowego i bezusterkowego funkcjonowania środowiska eksploatacyjnego
  • doradztwo eksploatacyjne
  • szkolenia informatyczne pracowników

 

Jakie korzyści daje naszym klientom outsourcing IT

WASKO S.A. jest wyspecjalizowanym partnerem outsourcingowym, posiadającym doświadczenie w dostarczaniu zespołów i specjalistów IT do różnorodnych projektów informatycznych. Niezależnie od branży, outsourcing IT przynosi następujące korzyści:

  • Oszczędność czasu – kierujący przedsiębiorstwem mogą poświęcić więcej czasu na rozwój firmy i nie muszą już martwić się obsługą informatyczną ani samodzielnie nadzorować realizacji czynności w tym zakresie.
  • Szybka reakcja w przypadku awarii – specjaliści natychmiast zareagują (lokalnie lub zdalnie), jeśli pojawi się usterka w systemie informatycznym firmy, awarii ulegnie sprzęt itp.
  • Stały dostęp do wykwalifikowanej kadry specjalistów – wyeliminowanie lub ograniczenie kosztów związanych z utrzymaniem własnej kadry specjalistów i ich szkoleniem.
  • Skalowalność – możliwość rozbudowy zespołu lub jego redukcji w stosunkowo krótkim czasie, żeby móc reagować na zmieniające się okoliczności i potrzeby.
  • Zapewnienie ciągłości działania – w przypadku nieprzewiedzianych długoterminowych nieobecności członków zespołu IT możliwość zastępstwa osobami o identycznych kompetencjach.
  • Transfer wiedzy – w przypadku zakończenia projektu lub współpracy przekazanie kluczowej wiedzy zespołowi po stronie klienta, który przejmuje projekt.
  • Jakość i terminowość – możliwość egzekwowania przez Klienta określonego poziomu świadczenia usług (weryfikowanego np. ankietami satysfakcji) oraz terminowości ich wykonania (w tym również w niestandardowych godzinach pracy).
  • Dostępność – poprzez rozbudowaną sieć oddziałów w całej Polsce.

 

Outsourcing IT - Broszura Informacyjna

Współpraca w zakresie outsourcingu IT poprzedzona jest audytem IT przedsiębiorstwa.  Zanim zaczniemy współpracę musimy dokładnie zbadać infrastrukturę informatyczną Twojej firmy. Wszystko po to aby zapewnić Tobie jak najwyższy poziom świadczonych usług.

Pobierz broszurę informacyjną

Fundusze Europejskie - Program Regionalny
Mamy dla Ciebie e-kartkę. Kliknij tutaj i zobacz!
Unia Europejska - Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego