Czym jest Symulator tunelu?
Symulator tunelu to nasze autorskie narzędzie, które zostało opracowane w celu wirtualnego odtworzenia rzeczywistego tunelu w technologii trójwymiarowej. Rozwiązanie pozwala symulować zdarzenia i ich konsekwencje, które mogą zaistnieć w prawdziwym tunelu. Oprogramowanie uruchamiane jest w przeglądarce internetowej i posiada wygodny interfejs graficzny.
Symulacja zdarzeń
Nasze rozwiązanie odwzoruje warunki, które panują w tunelu oraz urządzenia, które rzeczywiście mogą się tam znaleźć. Posiada możliwość równoczesnego symulowania obrazu z kamer, informacji, które są wyświetlane na znakach zmiennej treści oraz symulowania sterowania sygnalizatorami, pętlami indukcyjnymi, wentylacją i zasilaniem.
Dodatkowo może odtworzyć inne obiekty, które w tym czasie mogą znaleźć się na jezdni. W tym rowerzystów czy inne pojazdy, które mogą generować incydenty typu pożar, zadymienie, zatrzymanie, jazda pod prąd.
Działanie
Symulator posiada własne narzędzie do wprowadzania i zmiany parametrów symulacji, niezależne od Systemu Zarządzania Tunelem (SZT) typu SCADA. Symulacja może zostać wywołana automatycznie, zarówno od strony oprogramowania użytkownika, jak i od strony Systemu Zarządzania Tunelem.
Symulator 3D tworzy symulację poprzez uruchomienie odpowiednich skryptów lub za pomocą ręcznego wywołania pojedynczego zdarzenia np. pożaru pojazdu w tunelu. Natomiast symulacja tworzona od strony Systemu Zarządzania Tunelem (SZT) odbywa się poprzez uruchomienie procedury przez operatora. Procedura ta ma taki sam wpływ na reakcję urządzeń w tunelu.
Korzyści
- zapewnienie wirtualnego środowiska testowego dla procedur wdrażanych w tunelach,
- możliwość weryfikacji poprawności procedur wdrażanych w tunelach,
- graficzna prezentacja skutków uruchomionych procedur i zdarzeń występujących w tunelach,
- optymalizacja wdrożonych procedur reakcji na zdarzenia w tunelu,
- obniżenie kosztów testów procedur przed ich wdrożeniem w tunelu poprzez:
- symulowanie zdarzeń,
- symulowanie ruchu pojazdów w tunelu,
- możliwość testowania procedur,
- badanie reakcji ruchu pojazdów na zaistniałe zdarzenie i uruchomioną procedurę,
- skrócenie czasu testowania procedur przed ich wdrożeniem,
- uzyskanie precyzyjnej informacji o reakcji na modyfikację procedur wdrożonych w tunelu.