Platforma informatyczna dla Policji
Platforma dla Wojewódzkich Komend Policji dla obszaru Prewencji i Ruchu Drogowego to system informatyczny o wysokiej dostępności przeznaczony do wykorzystania przez jednostki wewnętrzne Policji oraz przez obywateli.
System skutecznie zapewnia komunikację pomiędzy Policją a obywatelami oraz wspiera informowania o kolizjach drogowych.
Funkcjonalność platformy
- Kompleksowa platforma wspierająca pracę obszarów Prewencji i Ruchu Drogowego
- Nowoczesny sposób gromadzenia i szybkiego informowania o wypadkach drogowych
- Analiza przestrzenna wypadków
- Obsługa korespondencji przychodzącej i wychodzącej
- Zarządzanie rejonami dzielnicowych i dzielnicowymi
- Wsparcie w planowaniu dnia pracy dzielnicowego
- Budowa bazy wiedzy rozpoznania środowiskowego
- Łatwy kontakt obywatela z dzielnicowym
- Platforma do opracowywania treści publikowanych w serwisach

Architektura systemu
Omiń Wypadek to aplikacja przeznaczona dla funkcjonariuszy wyruszających na miejsce zdarzenia. Funkcjonariusze wyposażeni w urządzenie typu GETAC, rejestrują rodzaj oraz miejsce zdarzenia, a następnie dane te są przesyłane do systemów analitycznych i informacji publicznej. Aplikacja wykorzystuje podkłady mapowe, nawigację do miejsc wypadku oraz gromadzenia szkiców z miejsca wypadku.
Analizator Wypadków to aplikacja analityczna umożliwiająca przeanalizowanie sytuacji na drogach pod kątem zarejestrowanych wypadków i zebranych informacji na temat wypadku (karta MRD-2). Analiza jest prowadzona na widoku mapy, wykorzystując funkcje interpretacji danych geoprzestrzennych, m.in. w postaci klasteryzacji skupisk miejsc wypadków.
Baza Dzielnicowych służy do łatwego nawiązania kontaktu obywateli z policjantami. Dzięki niej informacja o rejonach dzielnicowych będzie zawsze aktualna i dostępna zarówna dla funkcjonariuszy, jak i obywateli. Aplikacja umożliwia zarządzanie dzielnicowymi i przypisanymi do nich rejonami.
Aplikacja CMS służy do redagowania treści publikowanych na portalach i aplikacjach mobilnych dostępnych dla funkcjonariuszy i obywateli. CMS posiada mechanizmy redakcyjne, mechanizmy akceptacji treści przed opublikowaniem jej w serwisach policyjnych.
Biuro Dzielnicowego to portal internetowy dla obywatela, który umożliwia inicjowanie akcji społecznych, a także przeglądanie informacji. Aplikacja umożliwia prosty kontakt obywatela z dzielnicowym, dzięki czemu można sprawnie wymieniać informacje o zdarzeniach, które zachodzą w jego rejonie. Kontakt z dzielnicowym można nawiązać zarówno za pomocą portalu, jak i aplikacji mobilnej.
Baza Wiedzy i e-Notatki są aplikacjami ułatwiającymi dokumentowanie prac prowadzonych przez dzielnicowych. Dzięki zgromadzonej wiedzy możliwe jest skoordynowanie prac mających na celu podniesienie bezpieczeństwa w terenie.