Aplikacja wspierająca pracę Policji
Platforma informatyczna dla Wojewódzkich Komend Policji dla obszaru prewencji i ruchu drogowego to złożony system informatyczny o wysokiej dostępności przeznaczony do wykorzystania przez jednostki wewnętrzne policji oraz przez obywateli. System skutecznie zapewnia komunikację pomiędzy Policją a obywatelami oraz wspiera informowania o kolizjach drogowych. System składa się z wielu aplikacji wspierających pracę Policji.
Korzyści
- Kompleksowa platforma wspierająca pracę Ruchu Drogowego
- Nowoczesny sposób gromadzenia i szybkiego informowania o wypadkach drogowych
- Analiza przestrzenna wypadków
- Kompleksowa platforma wspierająca pracę Prewencji
- Obsługa korespondencji przychodzącej i wychodzącej
- Zarządzanie rejonami dzielnicowych i dzielnicowymi
- Wsparcie w planowaniu dnia pracy dzielnicowego
- Budowa bazy wiedzy rozpoznania środowiskowego
- Łatwy kontakt obywatela z dzielnicowym
- Platforma do opracowywania treści publikowanych w serwisach

Funkcjonalności
- Aplikacja Omiń Wypadek, jest to aplikacja przeznaczona dla funkcjonariuszy wyruszających na miejsce zdarzenia. Funkcjonariusz wyposażony w urządzenie typu GETAC, rejestrują rodzaj i miejsce zdarzenia i przesyłają informację do systemów analitycznych i informacji publicznej. Aplikacja wykorzystuje podkłady mapowe, nawigację do miejsc wypadku oraz gromadzenia szkiców z miejsca wypadku.
- Analizator Wypadków jest to aplikacja analityczna umożliwiająca przeanalizowanie sytuacji na drogach pod kątem zarejestrowanych wypadków i zebranych informacji na temat wypadku (kary MRD-2). Analiza jest prowadzona na widoku mapy, wykorzystując funkcje interpretacji danych geoprzestrzennych między innymi w postaci klasteryzacji skupisk miejsc wypadków. Aplikacja przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym w województwie śląskim.
- Baza Dzielnicowych jest to aplikacja, dzięki której informacja o rejonach dzielnicowych będzie zawsze aktualna i dostępna zarówna dla funkcjonariuszy, jak i obywateli, by ułatwić kontakt obywatela z policjantem. Aplikacja ułatwi zarządzanie dzielnicowymi i przypisanymi do nich rejonami.
- Aplikacja CMS jest to aplikacja służąca do redagowania treści publikowanych na portalach i aplikacjach mobilnych dostępnych dla funkcjonariuszy i obywateli. CMS posiadam mechanizmy redakcyjne, akceptacji treści przed opublikowaniem w serwisach policyjnych.
- Elektroniczny Dziennik Korespondencji jest to aplikacja zbudowana na platformie BPMS przeznaczonej do budowy aplikacji biznesowych. Aplikacja zapewnia obsługę obiegu dokumentacji przychodzącej i wychodzącej oraz dekretację zadań na funkcjonariuszy.
- Baza Wiedzy i e-Notatki są to aplikacje ułatwiające dokumentowanie prac prowadzonych przez dzielnicowych. Dzięki gromadzonej wiedzy możliwe jest skoordynowanie prac mających na celu podniesienie bezpieczeństwa w terenie i wpłynąć na pozytywny odbiór przez społeczeństwo rejonu, w którym mieszkają.
Zastosowanie
Biuro Dzielnicowego jest to portal (przykład dla KWP Katowice www.slaska.policja.gov.pl) dla obywatela umożliwiający nawiązanie kontaktu z dzielnicowym, inicjowanie akcji społecznych, przeglądanie informacji z rejonu. Aplikacja zapewnia prosty łącznik obywatela z dzielnicowym, dzięki którym informacja o tym, co dzieje się w rejonie będzie sprawnie wymieniana pomiędzy obywatelami oraz dzielnicowymi. Tego typu otwartość może przyczynić się do zwiększenia bezpieczeństwa w rejonach. Kontakt z dzielnicowym można nawiązać zarówno za pomocą portalu, jak i aplikacji mobilnej.