Automatyzacja i orkiestracja w branży telekomunikacyjnej
NEDAPS TELCO to rozwiązanie dedykowane dla operatorów telekomunikacyjnych oraz dostawców zarówno usług internetowych, jak i kontentu. Wieloletnie doświadczenie WASKO we współpracy z największymi operatorami telekomunikacyjnymi zaowocowało stworzeniem narzędzia dokładnie wpisującego się w potrzeby i oczekiwania operatorów w zakresie orkiestracji systemów i rozwiązań klasy OSS (ang. Operations Support System).
NEDAPS zarządza środowiskiem, w skład którego wchodzi wiele wysokospecjalizowanych systemów i urządzeń realizujących specyficzne zadania oraz zapewniających zaawansowane funkcjonalności techniczne. Integruje je, w celu zapewnienie efektywnej wymiany informacji i skoordynowania ich wzajemnych interakcji.
NEDAPS TELCO to przede wszystkim krok w stronę automatyzacji. Zarówno prostych konfiguracji, jak i skomplikowanych procesów obejmujących wiele domen i technologii. Narzędzie umożliwia ich kompleksową realizację na wszystkich urządzeniach i systemach zapewniając dostarczanie usługi od początku do końca (ang. E2E, end-to-end).
Konfiguracja urządzeń i usług end-to-end
Orkiestracja usług i zasobów
Service provisioning
Zarządzanie konfiguracją
Mediacja danych
Inwentoryka
Optymalizacja wykorzystania posiadanych zasobów technicznych
Optymalizacja zużycia energii elektrycznej (Green IT)
Rozwój
Automatyzacja zadań w branży telekomunikacyjnej to szybsze wprowadzenie nowych rozwiązań technologicznych oraz lepsze wykorzystanie istniejącej infrastruktury i jej możliwości, co przekłada się na wyższą jakość usług świadczonych klientom. To także możliwość ujednolicenia sposobów realizacji zadań i procesów, co przekłada się na znaczącą poprawę jakości informacji przechowywanych w bazach inwentorycznych. Dzięki temu operator może bardziej efektywnie wykorzystać posiadane zasoby infrastrukturalne i w świadomy sposób planować rozwój swojej firmy oraz usług świadczonych abonamentom.
Szybsze wprowadzanie nowych usług i modyfikacji już dostarczanych dzięki znaczącemu skróceniu czasu realizacji zadań i procesów (ang. time to market)
Istotne zmniejszenie kosztów operacyjnych (OPEX) dzięki lepszemu wykorzystaniu posiadanych zasobów i minimalizacji zaangażowania wysoko wykwalifikowanej kadry specjalistów
Ograniczenie kosztów inwestycyjnych (CAPEX) dzięki elastyczności systemu pozwalającej na szybkie wprowadzanie nowych rozwiązań do sieci operator
Zwiększenie satysfakcji abonentów, którzy są obsługiwani lepiej i szybciej, co przekłada się na minimalizację współczynnika odejść klientów (ang. churn)
Funkcjonowanie
NEDAPS TELCO komunikuje się z elementami infrastruktury IT: urządzenia, systemy, platformy usługowe, bazy danych, wirtualizatory itp. za pomocą standardowych protokołów. Dzięki temu nasze autorskie rozwiązanie jest niezależne od ich producentów, a także umożliwia łatwe i szybkie dodawanie nowych elementów IT w momencie, gdy pojawią się one w infrastrukturze operatora.
Wsparcie
Funkcjonalności NEDAPS TELCO dają możliwość orkiestracji usług i konfiguracji. Orkiestracja realizowana przez naszą platformę zapewnia maksymalne zoptymalizowanie wykorzystania rozwiązań oraz zasobów operatora, w celu dostarczenia usług jak największej liczbie klientów przy zapewnieniu ciągłości i najwyższej jakości ich świadczenia.
Automatyczne konfigurowanie usług w środowisku składającym się z urządzeń i systemów pochodzących od różnych producentów (ang. end-to-end provisioning)
Znacząca poprawa efektywności dzięki optymalnemu wykorzystaniu systemów i urządzeń
Wyeliminowanie błędów pracowników
Możliwość realizacji automatycznego ładowania konfiguracji startowych urządzeń klienckich pochodzących od różnych producentów (ang. ZTP, zero touch provisioning)
Bieżąca wiedza o aktualnym wykorzystaniu zasobów i ich obciążeniu (ang. real-time inventory)
Orkiestracja funkcjonowania całej infrastruktury IT
Odciążenie wysoko wykwalifikowanych służb technicznych (specjalistów), którzy już nie muszą ręcznie konfigurować urządzeń i systemów w celu zapewnienia usług klientom
Umożliwienie klientom samodzielnego decydowania o typie uruchomionych usług (ang. self provisioning)
Wsparcie działań DevOps
Pozostałe rozwiązania dla branż

System zapewnia pełną inwentorykę profili konfiguracji tworzonych dla poszczególnych klientów. Profil zawiera m.in. informację o tym, dla jakiej firmy został utworzony, na podstawie jakiej umowy, do kiedy jest ona ważna, kto jest kierownikiem projektu, jak jest skonfigurowane środowisko klienta. Czytaj więcej

Zadaniem systemu NEDAPS IDM jest automatyzacja i ujednolicenie procesu zarządzania polityką bezpieczeństwa przedsiębiorstwa. Rozwiązanie zapewnia zarządzanie (nadawanie, modyfikacja, odbieranie) uprawnieniami pracowników oraz gości do wewnętrznych systemów IT firmy lub instytucji. System zapewnia integrację z systemami informatycznymi oraz urządzeniami za pomocą dostępnych, standardowych interfejsów i protokołów. Czytaj więcej