Automatyzacja i orkiestracja w branży telekomunikacyjnej

Czym jest NEDAPS TELCO?

NEDAPS TELCO to rozwiązanie dedykowane dla operatorów telekomunikacyjnych oraz dostawców zarówno usług internetowych, jak i kontentu. Wieloletnie doświadczenie WASKO we współpracy z największymi operatorami telekomunikacyjnymi zaowocowało stworzeniem narzędzia dokładnie wpisującego się w potrzeby i oczekiwania operatorów w zakresie orkiestracji systemów i rozwiązań klasy OSS (ang. Operations Support System).

NEDAPS zarządza środowiskiem, w skład którego wchodzi wiele wysokospecjalizowanych systemów i urządzeń realizujących specyficzne zadania oraz zapewniających zaawansowane funkcjonalności techniczne. Integruje je, w celu zapewnienie efektywnej wymiany informacji i skoordynowania ich wzajemnych interakcji. 

NEDAPS TELCO to przede wszystkim krok w stronę automatyzacji. Zarówno prostych konfiguracji, jak i skomplikowanych procesów obejmujących wiele domen i technologii. Narzędzie umożliwia ich kompleksową realizację na wszystkich urządzeniach i systemach zapewniając dostarczanie usługi od początku do końca (ang. E2E, end-to-end). 

  • Konfiguracja urządzeń i usług end-to-end

  • Orkiestracja usług i zasobów

  • Service provisioning

  • Zarządzanie konfiguracją

  • Mediacja danych

  • Inwentoryka

  • Optymalizacja wykorzystania posiadanych zasobów technicznych

  • Optymalizacja zużycia energii elektrycznej (Green IT)

Rozwój

Korzyści biznesowe wynikające z wdrożenia NEDAPS TELCO

Automatyzacja zadań w branży telekomunikacyjnej to szybsze wprowadzenie nowych rozwiązań technologicznych oraz lepsze wykorzystanie istniejącej infrastruktury i jej możliwości, co przekłada się na wyższą jakość usług świadczonych klientom. To także możliwość ujednolicenia sposobów realizacji zadań i procesów, co przekłada się na znaczącą poprawę jakości informacji przechowywanych w bazach inwentorycznych. Dzięki temu operator może bardziej efektywnie wykorzystać posiadane zasoby infrastrukturalne i w świadomy sposób planować rozwój swojej firmy oraz usług świadczonych abonamentom. 

  • Szybsze wprowadzanie nowych usług i modyfikacji już dostarczanych dzięki znaczącemu skróceniu czasu realizacji zadań i procesów (ang. time to market)

  • Istotne zmniejszenie kosztów operacyjnych (OPEX) dzięki lepszemu wykorzystaniu posiadanych zasobów i minimalizacji zaangażowania wysoko wykwalifikowanej kadry specjalistów

  • Ograniczenie kosztów inwestycyjnych (CAPEX) dzięki elastyczności systemu pozwalającej na szybkie wprowadzanie nowych rozwiązań do sieci operator

  • Zwiększenie satysfakcji abonentów, którzy są obsługiwani lepiej i szybciej, co przekłada się na minimalizację współczynnika odejść klientów (ang. churn)

Funkcjonowanie

Jak działa NEDAPS TELCO

NEDAPS TELCO komunikuje się z elementami infrastruktury IT: urządzenia, systemy, platformy usługowe, bazy danych, wirtualizatory itp. za pomocą standardowych protokołów. Dzięki temu nasze autorskie rozwiązanie jest niezależne od ich producentów, a także umożliwia łatwe i szybkie dodawanie nowych elementów IT w momencie, gdy pojawią się one w infrastrukturze operatora.

Wsparcie

Korzyści operacyjne, które wnosi NEDAPS TELCO

Funkcjonalności NEDAPS TELCO dają możliwość orkiestracji usług i konfiguracji. Orkiestracja realizowana przez naszą platformę zapewnia maksymalne zoptymalizowanie wykorzystania rozwiązań oraz zasobów operatora, w celu dostarczenia usług jak największej liczbie klientów przy zapewnieniu ciągłości i najwyższej jakości ich świadczenia.  

  • Automatyczne konfigurowanie usług w środowisku składającym się z urządzeń i systemów pochodzących od różnych producentów (ang. end-to-end provisioning)

  • Znacząca poprawa efektywności dzięki optymalnemu wykorzystaniu systemów i urządzeń

  • Wyeliminowanie błędów pracowników

  • Możliwość realizacji automatycznego ładowania konfiguracji startowych urządzeń klienckich pochodzących od różnych producentów (ang. ZTP, zero touch provisioning

  • Bieżąca wiedza o aktualnym wykorzystaniu zasobów i ich obciążeniu (ang. real-time inventory)

  •  Orkiestracja funkcjonowania całej infrastruktury IT 

  • Odciążenie wysoko wykwalifikowanych służb technicznych (specjalistów), którzy już nie muszą ręcznie konfigurować urządzeń i systemów w celu zapewnienia usług klientom

  • Umożliwienie klientom samodzielnego decydowania o typie uruchomionych usług (ang. self provisioning)

  • Wsparcie działań DevOps

Pozostałe rozwiązania dla branż

Sprawdź inne zastosowania platformy NEDAPS
NEDAPS SEC

System zapewnia pełną inwentorykę profili konfiguracji tworzonych dla poszczególnych klientów. Profil zawiera m.in. informację o tym, dla jakiej firmy został utworzony, na podstawie jakiej umowy, do kiedy jest ona ważna, kto jest kierownikiem projektu, jak jest skonfigurowane środowisko klienta. Czytaj więcej

NEDAPS IDM

Zadaniem systemu NEDAPS IDM jest automatyzacja i ujednolicenie procesu zarządzania polityką bezpieczeństwa przedsiębiorstwa. Rozwiązanie zapewnia zarządzanie (nadawanie, modyfikacja, odbieranie) uprawnieniami pracowników oraz gości do wewnętrznych systemów IT firmy lub instytucji. System zapewnia integrację z systemami informatycznymi oraz urządzeniami za pomocą dostępnych, standardowych interfejsów i protokołów. Czytaj więcej

Skontaktuj się z opiekunem produktu

Wybierz dogodną formę kontaktu, aby otrzymać więcej informacji

Zadzwoń do nas

+48 32 33 25 500

Skorzystaj z formularza online

Oddzwonimy do Ciebie w celu omówienia zapytania