Ta strona wykorzystuje w celach statystycznych mechanizm cookies (tzw. ciasteczek). Dalsze korzystanie z serwisu oznacza, że pliki cookies będą zapisywane w pamięci urządzenia. W konfiguracji przeglądarki można zmienić ustawienia dotyczące obsługi tych plików.
Dowiedz się więcej o naszej Polityce prywatnościNie pokazuj więcej tego komunikatu.

NEDAPS TELCO

NEDAPS TELCO to rozwiązanie dedykowane dla operatorów telekomunikacyjnych oraz dostawców zarówno usług internetowych, jak i kontentu. Wieloletnie doświadczenia WASKO we współpracy z największymi operatorami telekomunikacyjnymi zaowocowało stworzeniem narzędzia dokładnie wpisującego się w potrzeby i oczekiwania operatorów w zakresie orkiestracji systemów i rozwiązań klasy OSS (ang. Operations Support System).

 

W zależności od usytuowanie w architekturze IT klienta, NEDAPS TELCO może pełnić różnorodne funkcje. Cechą wspólną każdego zastosowania systemu jest automatyzacja zadań realizowanych przez klienta, zarówno prostych konfiguracji, jak i skomplikowanych procesów obejmujących wiele domen i technologii.

 

NEDAPS TELCO komunikuje się z elementami infrastruktury IT (urządzenia, systemy, bazy danych, wirtualizatory itp.) za pomocą standardowych protokołów. Dzięki temu system jest nie tylko niezależny od producentów rozwiązań wykorzystywanych przez Klienta, ale również umożliwia łatwe i szybkie dodawanie nowych elementów IT w momencie, gdy pojawią się w infrastrukturze Klienta.

Obszary zastosowań NEDAPS TELCO:

  • orkiestracja usług i zasobów
  •  service provisioning
  • zarządzanie konfiguracją
  • mediacja danych
  • inwentoryka

 

Wprowadzenie automatyzacji pozwala nie tylko na szybsze dostarczanie nowych rozwiązań do klientów i lepsze wykorzystanie istniejących zasobów. Automatyzacja pozwala na ujednolicenie realizacji zadań i procesów, co z kolei wprost przekłada się na znaczącą poprawę jakości informacji przechowywanych w bazach inwentorycznych. Dzięki temu Operator może w sposób bardziej świadomy planować rozwój swojej sieci oraz usług świadczonych abonentom.

Korzyści operacyjne:

  • znacząca poprawa efektywności dzięki optymalnemu wykorzystania systemów i urządzeń,
  • bieżąca wiedza o wykorzystaniu zasobów i ich obciążeniu (ang. real-time inventory),
  • możliwość proaktywnego reagowania na pojawiające się symptomy przyszłych problemów,
  • odciążenie wysoko wykwalifikowanych służb technicznych (specjalistów), którzy już nie muszą ręcznie konfigurować urządzeń i systemów w celu zapewnienia usług klientom,
  • umożliwienie klientom samodzielnego decydowania o typie uruchomionych usług (ang. self provisioning).

Korzyści biznesowe:

  • Szybsze wprowadzania nowych usługi i modyfikacji w już dostarczanych dzięki znaczącemu skróceniu czasu realizacji zadań i procesów.
  • Istotne zmniejszenie kosztów operacyjnych (OPEX) dzięki lepszemu wykorzystaniu posiadanych zasobów i minimalizacji zaangażowania wysoko wykwalifikowanej kadry specjalistów.
  • Ograniczenie kosztów inwestycyjnych (CAPEX) dzięki elastyczności systemu pozwalającej na szybkie wprowadzanie nowych rozwiązań do sieci operatora.
  • Zwiększenie satysfakcji abonentów, którzy są obsługiwani lepiej i szybciej, co przekłada się na minimalizację współczynnika odejść klientów (ang. churn).
Fundusze Europejskie - Program Regionalny
Mamy dla Ciebie e-kartkę. Kliknij tutaj i zobacz!
Unia Europejska - Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego