Ta strona wykorzystuje w celach statystycznych mechanizm cookies (tzw. ciasteczek). Dalsze korzystanie z serwisu oznacza, że pliki cookies będą zapisywane w pamięci urządzenia. W konfiguracji przeglądarki można zmienić ustawienia dotyczące obsługi tych plików.
Dowiedz się więcej o naszej Polityce prywatnościNie pokazuj więcej tego komunikatu.

GPON

Celem projektu było umożliwienie wykonywania automatycznych operacji uruchamiania i rekonfiguracji stacji klienckich w systemie Huawei U2000 z poziomu istniejącego u Klienta systemu obsługi abonentów (SOA). Zastosowanie NEDAPS pozwoliło na stworzenie uniwersalnej i elastycznej warstwy pośredniczącej między SOA a urządzeniami w sieci Klienta. NEDAPS zapewnił nie tylko możliwość realizacji w sposób w pełni automatyczny zleceń uruchamiani i rekonfiguracji stacji klienckich, ale pozwolił także na masowe wykonywanie operacji wsadowych na urządzeniach sieciowych Huawei. Dodatkowo system NEDAPS zapewnił dedykowane GUI dla komórek utrzymaniowych Klienta.

Zagadnienie

Celem projektu była integracja systemu NEDAPS z systemem U2000 oraz systemami klasy BSS wykorzystywanymi przez Klienta. System U2000 jest systemem zarządzania firmy Huawei nad urządzeniami sieci GPON. Projekt zakładał wybudowanie w pełni automatycznego procesu, który pozwoli na skonfigurowanie stacji klienckich w sieci na podstawie zleceń generowanych z systemu CRM Klienta.

Rozwiązanie

Pierwszym etapem prac było ustalenie z Klientem przebiegu procesu, które miały zostać zautomatyzowane. Ustalono reguły weryfikujące zależności pomiędzy poszczególnymi parametrami usług oraz możliwościami urządzeń abonenckich na których miały zostać realizowane procesy.

W ramach realizacji zadania zbudowano modele integrujące NEDAPS z systemem zarządzania Huawei U200 przy pomocy protokołu TL1. Zaprojektowano i przygotowano szereg algorytmów pozyskujących dane konfiguracyjne usług abonenckich z systemu CRM wykorzystywanego przez Klienta. Dla tak powstałych algorytmów (automatyzacji) skonfigurowano mechanizmy podpowiedzi oraz walidacji danych wprowadzanych przez użytkownika.

W efekcie powstały automatyczne procesy dodawania urządzenia ONT oraz procesy konfigurujące usługę triple-play na wybranych vLANach urządzeń OLT.

NEDAPS udostępnił możliwość w pełni automatycznej konfiguracji urządzęń z poziomu systemu CRM Klienta. Dodatkowo zapewniona została możliwość ręcznego zarządzania usługami z poziomu webowego interfejsu użytkownika. Zarówno interfejs dla systemu CRM (REST API) jak i interfejs www są generowane w systemie NEDAPS w sposób automatyczny, bez konieczności realizacji jakichkolwiek

Po zbudowaniu wszystkich modeli w NADAPS został wygenerowany w sposób automatyczny proces pozwalający na wsadowe realizowanie zleceń oraz realizację zleceń przez interfejs REST.

Korzyści

Skrócenie czasu wdrażania usług

NEDAPS pozwolił na skrócenie o 15% czasu wdrażania usług w sieci Klienta

Minimalizacja błędów

Dzięki modelom zaprojektowanym i przetestowanym w systemie NEDAPS zminimalizowana została możliwość wystąpienia błędów, a tym samym opóźnień na etapie udostępnienie usług klientom.

Platforma mediacji

NEDAPS pozwala na rozbudowę o nowe systemy, urządzenia i platformy usługowe w sieci Klienta. Mechanizmy systemu pozwalają na łatwe dodawanie nowych funkcjonalności bez znajomości języków programowania i pisania skryptów.

REST API

NEDAPS udostępnił interfejs REST API, poprzez który systemy zewnętrzne mogą realizować wszystkie operacje dla wszystkich usług / konfiguracji stworzonych w systemie. Zastosowanie REST API pozwoliło na szybkie wdrożenie systemu oraz pełna integrację z systemami Klienta.

Fundusze Europejskie - Program Regionalny
Mamy dla Ciebie e-kartkę. Kliknij tutaj i zobacz!
Unia Europejska - Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego