Ta strona wykorzystuje w celach statystycznych mechanizm cookies (tzw. ciasteczek). Dalsze korzystanie z serwisu oznacza, że pliki cookies będą zapisywane w pamięci urządzenia. W konfiguracji przeglądarki można zmienić ustawienia dotyczące obsługi tych plików.
Dowiedz się więcej o naszej Polityce prywatnościNie pokazuj więcej tego komunikatu.

Voyager Rail - Monitoring Lokomotyw i Wagonów Kolejowych

System Voyager Rail to łatwy sposób na monitoring pojazdów i zarządzanie flotą. Jest przeznaczony do monitorowania różnego typu pojazdów , wykorzystując do tego celu urządzenia pomiarowe zainstalowane na lokomotywie (sondy, przepływomierze). Zebrane dane przekazywane są do system z użyciem transmisji GPS/GPRS, a następnie przetwarzane, analizowane, zapisywane i poddane archiwizacji. Wszystkie istotne parametry dotyczące monitorowanych obiektów oraz zdalne sterowanie pracą zainstalowanych urządzeń, udostępniane są poprzez platformę internetową jako oprogramowanie zarządzające oparte o lokalizację na mapach Polski i Europy. Ponadto, system udostępnia dedykowany Portal Maszynisty umożliwiający przekazywanie niezbędnych danych dla maszynistów oraz dedykowaną Aplikację mobilna pozwalającą na tworzenie kart pracy maszynisty, pobieranie dokumentów rozkładowych i tworzenie elektronicznych dokumentów kolejowych. 

System Voyager Rail umożliwia określenie położenia geograficznego obiektu, kierunku i parametrów urządzeń pokładowych oraz prezentację informacji dotyczących stanu rzeczywistego wg ustalonej częstotliwości odświeżania. Ponadto system zapewnia całodobowy dostęp do danych bieżących i archiwalnych w tym do historycznych tras wraz z jej parametrami, jednocześnie zapewniając komunikację tekstową z kierowcą oraz dyspozytorem. 

Prezentacja czasu i trybu pracy pojazdów oraz maszynistów, wraz z prezentacją lokalizacji monitorowanych obiektów odbywa się na szczegółowych cyfrowych planach miast oraz mapach drogowych Polski i Europy. 

Procesy automatyczne systemu umożliwiają aktywację trybu alarmowego opartego o system czujników ruchu oraz monitorowanie sond, efektem tych działań jest generowanie alarmów i kontrolpozaeksploatacyjnych ubytków paliwa lub przekroczenia poziomu obrotów. 

System umożliwia dostęp do Elektronicznego Wykazu Świadectw Maszynisty oraz cykliczną aktualizację uprawnień maszynisty poprzez automatyczną procedurę poznawania szlaków przez maszynistę, jednocześnie gromadzi informację na temat znajomości typów lokomotyw. 

System umożliwia prowadzenie ewidencji lokomotyw i wagonów poprzez ewidencjonowanie przebiegu lokomotywy, przydzielanie i ustawienie czasu przeglądów lokomotywy, gromadzenie informacji o wykorzystaniu pojazdów (lokomotyw) wraz z kierującymi (maszynistami), ewidencjonowanie napraw wagonów (poprzez importowanie danych o uszkodzonych wagonach z eksportowanych plików CSV lub innego systemu przewoźnika po wykonanej integracji), ewidencjonowanie serwisów lokomotyw, w tym wgląd do poszczególnych etapów napraw, zlecanie napraw lokomotyw wraz z dostępem do archiwalnych zgłoszeń. 

Wszystkie gromadzone dane dostępne są także w postaci raportów generowanych w ogólnie stosowanych formatach CSV, XLS, XLSX oraz PDF. 

Bezpieczeństwo gromadzonych danych zapewnianie jest przez przechowywanie danych archiwalnych oraz wykorzystanie dwuetapowego logowania dla pracowników kolei (dyspozytorów i maszynistów) opartego o kod SMS. 

System Voyager Rail zapewnia integrację z systemem PLK SEPE – obustronna transmisja danych, SKRJ OCTOPUS v2 – dedykowany interfejs do Systemu Konstrukcji Rozkładu Jazdy oraz SZYK2 – zarządzanie procesami produkcyjnymi, w tym generowanie elektronicznego listu przewozowego dla systemów zewnętrznych klientów, oraz śledzenie przesyłek na mapie cyfrowej i przeglądów pojazdów historycznych.  

Korzyści:

  • skuteczne zabezpieczenie przed kradzieżą pojazdu i ładunku, 
  • zarządzanie flotą pojazdów, optymalizacja i nadzór nad kosztami, 
  • kompleksową procedurę serwisowania, 
  • nadzór nad dokumentacją pojazdów kolejowych, 
  • integracja z zewnętrznymi systemami IT, 
  • integracja z systemami PLK, 
  • możliwość wykorzystania urządzeń mobilnych do celów tworzenia kart pracy lub elektronicznych dokumentów (np. wykaz R7) lub przekazywania aktualizowanych danych kolejowych, 
  • kontrola rzetelności pracy załogi, 
  • podwyższenie dyscypliny pracy maszynistów, 
  • zwiększenie bezpieczeństwa maszynistów, 
  • polepszenie wizerunku firmy (punktualność, szybkość, pewność), 
  • redukcję strat ponoszonych wskutek nieprawidłowego wykorzystywania taboru, 
  • optymalizację kosztów związanych z usuwaniem awarii, 
  • usprawnienie organizacji procesów logistycznych, 
  • usprawnienie generowania dokumentów elektronicznych, 
  • możliwość realizacji dedykowanego zakresu funkcjonalnego zależnego od potrzeb przewoźnika w tym integracji z systemami wewnętrznymi organizacji. 
Fundusze Europejskie - Program Regionalny
Mamy dla Ciebie e-kartkę. Kliknij tutaj i zobacz!
Unia Europejska - Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego