Ta strona wykorzystuje w celach statystycznych mechanizm cookies (tzw. ciasteczek). Dalsze korzystanie z serwisu oznacza, że pliki cookies będą zapisywane w pamięci urządzenia. W konfiguracji przeglądarki można zmienić ustawienia dotyczące obsługi tych plików.
Dowiedz się więcej o naszej Polityce prywatnościNie pokazuj więcej tego komunikatu.

Działanie

Awia Horyzont to zespół urządzeń, którego podstawowym celem jest przekazywanie operatorowi – kierowcy pojazdu – informacji wizualnej i akustycznej o fakcie pojawienia się człowieka w pobliżu maszyny, a także odległości i kierunku skąd nadchodzi. Jednocześnie człowiek ten ostrzegany jest sygnałem klaksonu, sygnalizującym bezpośrednie zagrożenie kolizją.

 

awia_horyzont_graf11.  Wykrycie zagrożenia w zasięgu działania systemu – intruz w odległości ok. 15m . Terminal – sygnalizacja zielona, pojedynczy krótki klakson.awia_horyzont_graf22.  Zbliżenie się w kierunku pojazdu – intruz w odległości ok. 10m. Terminal – alarm żółty, dwa krótkie klaksony.awia_horyzont_graf33.  Niebezpieczne zbliżenie się do pojazdu – intruz w odległości ok. 7m. Terminal – alarm czerwony, seria krótkich klaksonów, konieczność zatrzymania pojazdu.

Korzyści

Zwiększenie bezpieczeństwa osób w obszarze transportu wewnętrznego na terenie firmZwiększenie bezpieczeństwa osób w obszarze transportu wewnętrznego na terenie firm
Wzrost współczynnika bezwypadkowości firmWzrost współczynnika bezwypadkowości firm
Zapobieganie przestojom spowodowanym wypadkamiZapobieganie przestojom spowodowanym wypadkami
Ograniczenie kosztów związanych z likwidacją wypadkówOgraniczenie kosztów związanych z likwidacją wypadków

Elementy składowe systemu

AWIA Horyzont składa się z następujących elementów:

  • terminal kierowcy (moduł instalowany wewnątrz pojazdu),
  • nadajnik osobisty (moduł noszony przez pracowników),
  • szafa ładująca (urządzenie ładujące nadajniki, instalowane w punkcie wejścia do zakładu),
  • anteny odbiorcze (instalowane na zewnątrz pojazdów).

Informacja o wykryciu „intruza” prezentowana jest w formie graficznej na wyświetlaczu terminala kierowcy oraz akustycznie – z wykorzystaniem głośnika połączonego z terminalem. Pracownicy wyposażeni są w nadajniki osobiste – ich noszenie jest obowiązkowe na terenie zakładu. Nadajniki te emitują sygnał, który jest odbierany przez zamontowane na pojeździe anteny – detektory kierunkowe. Odległość i kierunek zbliżania się „intruza” jest wyznaczany na podstawie cyfrowej analizy sygnałów w czasie rzeczywistym. Terminal wyposażony jest w mechaniczny czuwak aktywny, którym kierowca każdorazowo potwierdza odbiór alarmu „czerwonego”.

+Czytaj więcej

Nasze referencje

SWISSKRONO Sp. z o.o.SWISSKRONO Sp. z o.o.
Zeppelin Polska Sp. z o.o.Zeppelin Polska Sp. z o.o.
Biuro Bezpieczeństwa PracyBiuro Bezpieczeństwa Pracy
Mondi Świecie S.A.Mondi Świecie S.A.