Ta strona wykorzystuje w celach statystycznych mechanizm cookies (tzw. ciasteczek). Dalsze korzystanie z serwisu oznacza, że pliki cookies będą zapisywane w pamięci urządzenia. W konfiguracji przeglądarki można zmienić ustawienia dotyczące obsługi tych plików.
Dowiedz się więcej o naszej Polityce prywatnościNie pokazuj więcej tego komunikatu.
Aktualności

22 marca 2016

W dniach 16 – 19 marca 2016 r. w Katowicach oraz Ustroniu odbyła się organizowana przez Polskie Stowarzyszenie Telematyki Transportu międzynarodowa Konferencja „Telematyka Systemów Transportowych” TST’16. Wydarzenie to, już po raz szesnasty zgromadziło przedstawicieli technicznych uczelni wyższych, przedsiębiorstw oraz instytucji samorządowych z Polski oraz wielu krajów europejskich.Ostatnie lata przyniosły ogromny przełom w wykorzystaniu różnorodnych technologii oraz systemów telematycznych. Konferencja natomiast zawsze starała się wyprzedzać i wskazywać trendy w rozwoju nowoczesnych inteligentnych systemów transportowych.Na konferencję nadesłano ponad 90 referatów, a uczestników było około 125. Sporą część stanowili goście z Niemiec, Włoch, Chorwacji, Słowacji i Czech. Liczną grupą byli studenci z Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach i Akademii Techniczno – Humanistycznej z Bielska Białej, a ciekawie prezentowali się studenci z UNESCO Chair przy Akademii Górniczo – Hutniczej w Krakowie.Konferencja (sesja plenarna) odbywała się w Katowicach na Wyższej Szkole Technicznej, a pozostałe sesje naukowe oraz posterowe miały miejsce w Ustroniu. Pierwszą część katowickiej sesji plenarnej stanowiły referaty odnoszące się do tematyki inteligentnych rozwiązań w zrównoważonym transporcie aglomeracji katowickiej.Dużą uwagę słuchaczy skupił na sobie referat przedstawicieli WASKO S.A. – Michała Mentala i Kazimierza Livera, na temat „System obsługi zajezdni tramwajowej jako kompleksowy, zintegrowany system informatyczny”. Referat omawiał zasady funkcjonowania automatycznego systemu obsługi zajezdni. Zajezdnia wyposażona została m.in. w systemy: SSZ (zarządzania) i BMS (kontroli i sterowania obiektem), CCTV (monitoringu wizyjnego), SSWIN (sygnalizacji włamania i napadu), KD (kontroli dostępu) oraz SAP (alarmu pożarowego). System decyduje przykładowo, na który tor ma podjechać motorniczy kierowanym przez siebie składem, ustawia wagon w odpowiedniej kolejności do wyjazdu na kolejny dzień, uwzględniając godzinę wyjazdu, typ i pojemność wagonu dla konkretnej linii lub kieruje go na tor serwisowy w sytuacji powiadomienia o wynikach wstępnej identyfikacji i sprawdzenia stanu technicznego, o awarii bądź konieczności wykonania przeglądu pojazdu. Firma WASKO dostarczyła całe oprzyrządowanie komputerowe z oprogramowaniem do sterowania zajezdnią. Spółka posiada potwierdzone kompetencje w zakresie kompleksowej realizacji inteligentnych systemów transportu.
IMG_6519
Powrót
Fundusze Europejskie - Program Regionalny
Mamy dla Ciebie e-kartkę. Kliknij tutaj i zobacz!
Unia Europejska - Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego