Obligatoryjna e-faktura już od przyszłego roku!

Niedługo obowiązek stosowania elektronicznych faktur stanie się faktem. Czy Twoja firma jest na to przygotowana? 

E-fakturowanie stanie się obowiązkowe dla wszystkich firm w Polsce od stycznia 2024 roku. Podatnicy będą zobowiązani do wystawiania i otrzymywania faktur za pośrednictwem systemu KSeF. Początkowo obowiązek e-faktur miał wejść w życie wraz z początkiem 2023 r., jednak za zgodą Rady Unii Europejskiej, termin ten został przesunięty.  

Czym jest KSeF, czyli Krajowy System e-Faktur?

Elektroniczna dokumentacja

To rozwiązanie teleinformatyczne, które umożliwia wystawianie i udostępnianie ustrukturyzowanych faktur. System ten jest administrowany przez Krajową Administrację Skarbową. Obecnie KSeF jest dobrowolny, natomiast zgodnie z wytycznymi w 2024 roku ma stać się obligatoryjny. Wdrożenie takiego rozwiązania to ogromne przedsięwzięcie dla przedsiębiorstwa, dlatego warto przygotować się na nie już teraz i nie odkładać tego na ostatnią chwilę. Elektroniczna dokumentacja to przyszłość i nie dotyczy to tylko faktur.

Cyfryzacja dokumentacji

Od lat kluczowa dokumentacja przedsiębiorstw była przechowywana w formie tradycyjnej – na papierze, poukładana w segregatorach i schowana gdzieś w czeluści szafy. Obieg dokumentów przybierał formę przekazywania ich z rąk do rąk, od pokoju do pokoju. Pojawia się tutaj zasadnicze pytanie: czy było i jest to efektywne? Zdecydowanie nie! Wraz z rozwojem technologii i rewolucją informatyczną zaczęto coraz bardziej przekonywać się do digitalizacji dokumentów. Obieg dokumentów jest najbardziej podstawowym procesem w firmie. Warto więc zadbać, aby był on możliwie optymalny i efektywny, a w konsekwencji łatwy i intuicyjny.

Przejście z tradycyjnej formy dokumentacji na elektroniczną posiada zdecydowanie więcej zalet niż wad. Korzyści są odczuwalne zarówno dla pracowników, jak i zarządu firmy. Zwiększony komfort pracy, oszczędność czasu, uporządkowanie bałaganu i dużo łatwiejszy dostęp do dokumentów z każdego miejsca to pierwsze korzyści, jakie mogą przyjść nam na myśl, wdrażając cyfryzację dokumentów. Warto jednak spojrzeć na to również szerszej perspektywy.

Elektroniczna dokumentacja
Elektroniczna dokumentacja

Decydując się na takie rozwiązanie przede wszystkim mamy możliwość obniżenia kosztów administracyjnych i kosztów wynikających z błędów oraz pomyłek, a co za tym idzie realnie zwiększyć efektywność pracy zespołu.

Wyobraźmy sobie całkiem codzienną sytuację. Pracownik potrzebuje znaleźć pewną informację, która jest zawarta gdzieś w dokumentach. Szybciej znajdzie ją szukając w kilku, a czasem nawet i kilkunastu segregatorach czy za pomocą dwóch kliknięć myszki z dowolnego miejsca? Odpowiedź jest prosta. Dlatego nie będzie nadużyciem stwierdzenie, że jesteśmy świadkami początku końca tradycyjnej dokumentacji przechowywanej na papierze.

IntraDok

Elektroniczne zarządzanie dokumentami

Przedsiębiorstwa, które stawiają na rozwój, które chcą osiągnąć sukces w swojej dziedzinie i stać się liderem, nie powinny pewnych wdrożeń zostawiać na ostatnią chwilę. Warto już teraz zainteresować się tematem e-faktur i być przygotowanym na wdrożenie innowacji. Tak samo, jak warto już teraz całkowicie przejść na wygodną formę elektronicznych dokumentów i zadbać o możliwie najbardziej optymalne funkcjonowanie biznesu.

IntraDok to rozwiązanie, które z pewnością pomoże podnieść Twój biznes na wyższy poziom organizacyjny. Sprawi, że zarządzanie dokumentacją będzie proste jak nigdy dotąd. Dowiedz się więcej o naszym rozwiązaniu IntraDok, jeśli zależy Ci na dobrze funkcjonującym biznesie.

Elektroniczny obieg dokumentów Elektroniczny obieg dokumentów IntraDok

IntraDok to nowoczesne rozwiązanie informatyczne, które zapewnia konwersję dokumentów z formy papierowej do postaci elektronicznej. Umożliwia ich przechowywanie, zabezpieczenie i udostępnianie. Czytaj więcej