Ta strona wykorzystuje w celach statystycznych mechanizm cookies (tzw. ciasteczek). Dalsze korzystanie z serwisu oznacza, że pliki cookies będą zapisywane w pamięci urządzenia. W konfiguracji przeglądarki można zmienić ustawienia dotyczące obsługi tych plików.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.

Przeznaczenie

Voyager SDIP to nowoczesny system informatyczny stosowany w celu precyzyjnego informowania pasażerów o planowanych kursach pojazdów komunikacji zbiorowej. Jest adresowany zarówno do zarządców komunikacji publicznej drogowej jak i kolejowej.

 

 

Integracja z rozwiązaniami telematycznymi

Voyager SDIP umożliwia integrację z istniejącą infrastrukturą różnych producentów, taką jak:

  • tablice informacji pasażerskiej LCD lub LED,
  • komputery pokładowe/nadajniki sygnału GPS,
  • aplikacje do zarządzania rozkładami jazdy.

Działanie

Voyager SDIP jest to system, którego głównym celem jest przekazywanie pasażerom komunikacji publicznej aktualnej informacji o rzeczywistym czasie przyjazdu autobusu/tramwaju/pociągu na przystanek. Informacja jest prezentowana na tablicach informacji pasażerskiej wykonanych w technologii LCD lub LED. Tablice informacji pasażerskiej prezentują następujące dane:

  • aktualna godzina;
  • numer/nazwa linii;
  • rozkładowa godzina odjazdu;
  • opóźnienie/przyspieszenie;
  • kierunek jazdy;
  • informacje dodatkowe przesyłane przez dyspozytora ruchu.

Voyager SDIP umożliwia przekazywanie pasażerom informacji o aktualnej pozycji pojazdu komunikacji publicznej na mapie, opóźnieniu/przyspieszeniu kursu. Informacje te dostępne są zarówno z poziomu przeglądarki internetowej jak i dedykowanej aplikacji na smartfon.

 

 

Korzyści

dla pasażerów:

  • Przedstawia informację o rozkładowym i prognozowanym czasie przyjazdu autobusów, tramwajów, trolejbusów lub pociągów na przystankach za pomocą elektronicznych tablic zmiennej treści;
  • Wyświetla komunikaty dodatkowe dotyczące utrudnień w ruchu;
  • Dostarcza informacji o bieżącym położeniu autobusów na stronie www.

 

dla organizatora komunikacji:

  • Zapewnia prezentację aktualnego położenia pojazdów na mapie wraz z usytuowaniem przystanków;
  • Pozwala obserwować bieżące i archiwalne przebiegi tras pojazdów;
  • Umożliwia wykazać kursy opóźnione i niezrealizowane;
  • Zapewnia zarządzanie tablicami zmiennej treści (usterki, podgląd treści, parametry   pracy).

 

 

Nasze referencje

Międzygminny Związek Komunikacji Pasażerskiej w  Tarnowskich Górach:

  • 120 pojazdów komunikacji miejskiej;
  • 8 tablic dynamicznej informacji pasażerskiej;

Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta Wrocław:

  • 230 tramwajów i 350 pojazdów komunikacji miejskiej;
  • 220 tablic dynamicznej informacji pasażerskiej;

 Urząd Miasta Płock:

  • 200 pojazdów komunikacji miejskiej;
  • 20 tablic dynamicznej informacji pasażerskiej;