Ta strona wykorzystuje w celach statystycznych mechanizm cookies (tzw. ciasteczek). Dalsze korzystanie z serwisu oznacza, że pliki cookies będą zapisywane w pamięci urządzenia. W konfiguracji przeglądarki można zmienić ustawienia dotyczące obsługi tych plików.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.

WASKO S.A. i DGT Sp. z o.o. wykonają zintegrowany system informatyczny Wojewódzkich Centrów Powiadamiania Ratunkowego za 9,1mln zł, 2/2011

Zarząd WASKO S.A. informuje, że w dniu 19 stycznia 2011 r. podpisana została umowa pomiędzy Konsorcjum firm: WASKO S.A. (Lider Konsorcjum) i DGT Sp. z o.o. a Centrum Projektów Informatycznych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji na „Zakup i wdrożenie zintegrowanego systemu informatycznego Wojewódzkich Centrów Powiadamiania Ratunkowego, umożliwiającego przyjęcie i rejestrację zgłoszeń na numer alarmowy 112 oraz inne numery alarmowe”. Wartość umowy wynosi: 11,2 mln zł brutto. System będący przedmiotem umowy zostanie wykonany i uruchomiony w terminie 6 miesięcy od daty podpisania umowy.

 

Umowa została podpisana w wyniku wyboru oferty złożonej przez konsorcjum firm WASKO S.A. oraz DGT Sp. z o.o. jako najkorzystniejszej, o czym Spółka poinformowała w raporcie bieżącym nr 14/2010 z dnia 31 grudnia 2010 roku. Centrum Projektów Informatycznych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji wybrało ofertę WASKO S.A. i DGT Sp. z o.o. w oparciu o aukcję elektroniczną z wykorzystaniem Platformy Aukcji Elektronicznych Urzędu Zamówień Publicznych. Do aukcji elektronicznej zaproszono 7 Wykonawców z 10, którzy złożyli oferty w przedmiotowym postępowaniu publicznym.

 

Przedmiotem umowy jest zakup i wdrożenie systemu teleinformatycznego wspierającego pracę i współdziałanie służb ustawowo powołanych do przyjęcia i obsługi wywołań alarmowych na poziomie Wojewódzkich Centrów Powiadamiania Ratunkowego (WCPR). Wdrożony system zapewni przyjęcie zgłoszeń m.in. na numer alarmowy 112 i w rezultacie przyczyni się to do poprawy bezpieczeństwa obywateli i cudzoziemców przebywających na terenie RP. Powstały, w wyniku realizacji umowy system teleinformatyczny będzie stanowił podstawę funkcjonowania Wojewódzkich Centrów Powiadamiania Ratunkowego, będących jednym z głównych elementów systemu powiadamiania ratunkowego w Polsce.

 

W umowie przewidziano kary umowne, z których największe dotyczą opóźnień w wykonaniu umowy oraz wadliwego lub sprzecznego z umową wykonywania przedmiotu umowy – w tych przypadkach kary mogą wynieść 20 % wartości wynagrodzenia brutto.